Jom Klik!

Easy to View You Page..Please drop your link..

Friday, January 21, 2011

Part16: Cuti Thaipusam

Thaipusam Day!.... Sangat best sebab Public Holiday..Yeah yEah!!
Public Holiday ni mmg ramai la yang ade planning tersendiri. Ada yang lepak kat umah je, ade yang ambik cuti direct smpai esok sbb blk kpg lah, ade yang berseronok ngn kawan kawan lah, ade gi keje sebab hari ni TRIPLE  la…….dan aku??? Aku dengan aktiviti bakal family aku..hehehe..Blk umah Mr S kat Kuala Kubu Bahru (KKB). Lunch kat umah Mr  S..
Tapi masa on the way melalui Ulu Yam tu ada lah seorang pemandu trailer yang tak berotak kemungkinan ada juga masalah mental ni lalu jln Ulu Yam ni..Gila ke or bodoh?? Dah tau jalan tu sempit ko lagi mau jalan kat situ..Pulak tu bila kita nak potong trailer dia, dia lagi laju…memang menyakitkan hati betol….Oleh kerana aku dah sakit hati sangat ni..Sempat aku snap gambar trelar dia..Padan Muka Ko!
pemandu trailer yang x berhemah

Petang pulak kiteorg gi Kat Pertak bawak anak angkat  family diaorang ni (ala…anak jiran dia jugak la…ada mak ayah). Jalan ke Pertak ni mmg melalui jalan ke Fraser Hill (one day aku akan gi jugak!!dah semakin hampir ni…). Jalan ni x byk kereta pun..kalo rase nak bersantai kat tgh jalan pun boleh...Jalan ni jugak la orang selalu buat shooting....



Kat Pertak ni dia ada tasik.bukan tasik buatan tau...original punye tasik.tasik ni sgt cantik.boleh tenang je bila tengok tasik ni…(kalau kat ampang blh tgk view kan?)Sambil menikmati keindahan tasik ni, kite orang makan ais krim Malaysia…lama betol xmakan ais krim ni..dulu masa kecik kecik selalu la beli kat umah jiran…macam macam ada..perisa milo, asam boi, jagung, laici dll. Kalau dulu beli 1 seposen je..sekarang dah naik harga 2 posen dah…tapi xpelah…nak lepas kenikmatan tu punye pasal  lah kan..bedal ajer….kat Pertak ni sempatlah kiteorang bergambar..hahaha (tak nak lepaskan peluang tu) 

ada island kecik...

View dia..cantik x?



tadaaaaaaaaaa

makan ais krim smpi tunjuk langit

dengan budak budak ni lah
kami pun bergambar jugak!

Kat sini jugak ada yang tak lepaskan peluang ambil air bukit….berderet kerete beb nak ambil air bukit ni..tp sekarang dah mudah sket.dah ade saluran air untuk ambil air ni..saluran tu pakai batang buluh…mmg tradisional betul…hahaha..aku tengok je orang ambik…tapi aku tak ambik pun…
orang tu tgh tadah air bukit

Lepas je blk dari sana kiteorang melepak kat umah sambil main dengan Encik Upin..ni dia…
Encik Upin


0 comments:

Post a Comment