Jom Klik!

Easy to View You Page..Please drop your link..

Sunday, March 6, 2011

Part 3: Belang dan Ubat

Memang masih topic yg sama...aku nk berkongsi lagi cerita aku..

Ubat dan Manusia?Sama juga ubat dan haiwan. masing2 memerlukan ubat untuk membantu melawan penyakit yang dialami.

Doctor bagi belang ubat titis telinga, antibiotik dan ubt bengkak(aku tak sure nape doctor kasi ubat ni). Mmg sangat susah bila nak kasi belang mkn ubat.lebih-lebih lagi ubat berbentuk pil or kapsul.boleh plak dia muntahkan balik.aduhai..layan dia mkn ubat jer dah sejam lebih.

Doctor jugak sarankan belang makan dan minum berlebihan.untuk menggalakkan pembuangan air kecil dan besar bagi membantu proses penyembuhan.(nak kasi virus tu kuar melalui air kencing). Doctor jugak suruh aku beli glucose untuk memberi tenaga pada belang.so aku pun beli lah..untuk kucing aku, ape saje je boleh (aku pun tak minum benda ni)..

Silapnye pada aku jugak.melengahkan vaksin pada binatang peliharaan.Bukan tak nak buat, tp time nk buat,belang plak tak sehat..so sesape yang ade kucing, sila lah hantar pergi vaksin.memang terbaik untuk anda...sekarang nk menyesal pun tak da gunanya...

Encik Tunang sarankan untuk hantar ke 1 tempat ni.di Cheras Selatan.Brother ni bukak Petshop. dan dia jugak ade bela byk giler kucing. Brother ni penah citer yg dia pernah handle case kucing kene virus ni. kucing tu dh nk mati pun tapi entah macam mane abg ni ikhitar akhirnya kucing tu sihat kembali.
Aku ingat nk hantar jugak la kat brother ni.mane lah tau kalo belang masih lagi ade peluang untuk teruskan kehidupannya di bumi ini.

Nanti aku update lagi status kesihatan Belang ok!

Doakan belang selamat dan sihat hendaknya...belang segalanya bagi aku...


0 comments:

Post a Comment