Jom Klik!

Easy to View You Page..Please drop your link..

Sunday, March 6, 2011

Part 2: Si Belang Sakit Lagi

Topic still sama,mengenai kucing kesayangan aku Belang..

Aku rasa mmg patut sharing untuk aku dan si Belang aku...

Baru ni aku ade cerita pasal Belang demam, baru-baru ni lagi aku bawak belang gi Vet's.Sebab ada sesuatu telah terjadi pada dia.Telinga belang bernanah..melimpah habis kat tmpt tido dia..mulanya aku tak perasan.seperti biase aku blk keje aku cium dia.tapi bau busuk pulak kali ni..memang busik giler la..sekali aku angkat dia rupanya telinga dia bernanah..Then,aku terus bersihkan telinga dia yang kotor tu.

Keesokkan harinya aku bawak gi Vet's lagi..Doctor sah kan dia terkena virus.

Tanda-tanda dia sebegitu :

1. Kemurungan
2. Kelihatan pasif
3. Suka menyendiri
4. Mendiamkan diri ditempat yang sejuk spt bilik air, lantai bersimen, ruang tersorok dll.
5. Duduk dan melipatkan tangan kearah dada dan menegakkan kepala dengan mata yang tertutup.
6. Kencing yang berwarna kekuningan lebih dari kencing yang biasa...juga najis yang cair dan berbau..
7. Sememangnya kelihatan sakit. ( Keadaan yang lain dari hari2 biasa yang anda kenali terhadap kucing peliharaan anda )

OMG! aku try google, ia boleh menyebabkan kematian! aku tak sanggup kehilangan belang. mau aku nangis teresak-esak...saat ketika ni aku telah menitiskan air mata ku..tak dapat nak berselindung jika ketiadaan belang...


0 comments:

Post a Comment